Art. w Gazecie.pl " Te zmiany już się dzieją. ZDiTM odpowiada na komunikacyjne postulaty "Gazety Wyborczej" Radosław Tumielewicz, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie 11.11.2013 ,
Pod koniec artykułu- " Rozmawiamy z Gminą Dobra na temat objęcia wspólną komunikacją Mierzyna. Jesteśmy gotowi przedłużyć linię 74 z ul. Łukasińskiego przez ul. Nasienną do nowo wybudowanej szkoły. Drugim rozwiązaniem, które może być zrealizowane równolegle, jest nowa linia autobusowa z pętli przy ul. Kwiatowej (końcowy linii tramwajowych 8 i 10) do osiedla przy ul. Grafitowej w Mierzynie. Oba rozwiązania można uruchomić nawet od początku przyszłego roku. Warunkiem jest sfinansowanie przez Gminę Dobra komunikacji na swoim terenie".
Masz rację. Ta linia jest bardzo potrzebna, łączyłaby miasto od strony Krzekowa z zapomnianą częścią Mierzyna czyli ul.Długą.Ale poczekajmy, będą wybory to obiecają takie połączenie... tak jak nam drogi na Koloni...Od czasów powojennych chodzimy drogą po błocie bo nawet chodników nie ma...Co jakiś czas nasypią nam kamieni, które niszczą nam obcasy w butach i to wszystko. A może powinniśmy brać faktury na Gminę za naprawę butów lub kupno nowych...niezłą mysl
Nareszcie . Bardzo, bardzo się cieszę, a z autobusu 89 do Grafitowej na pewno bedę korzystać. Nowe autobusy mają kursować od 01go stycznia. Zostawiają też 10, która nadal będzie kursować do Lasku Arkońskiego
Wspaniała wiadomość. Mnie najbardziej cieszy linia 89, córce będzie łatwiej dojechać do szkoły 74 Zastanawiam się tylko, jak będą rozmieszczone przystanki, no i którędy pojedzie 74 - Łukasińskiego, potem pewnie ul. Nasienną (albo Topolową?), ale na pewno będzie musiał pokonać końcowy odcinek ul.Topolowej, przy światłach, a tam jest przecież bardzo wąsko.... czy ktoś o tym pomyślał...?
Pozwolę sobie wyrazić oburzenie z powodu trasy zapowiadanego nowego autobusu linii 89. Najwyraźniej władze Gminy Dobra mają tendencje do absurdalnych rozwiązań. Najpierw latami mówiono nam o tym, że do przetargów na komunikację staje tylko PKS a gminę interesuje zmiana przewoźnika tylko na całym jej obszarze (jak widać nie), teraz nowa linia ma kończyć się na ul. Grafitowej. A co z resztą Mierzyna? Przecież nasza wieś rozciąga się jeszcze wzdłuż ul. Lubieszyńskiej na co najmniej trzy kilometry. Widać władze gminy Dobra zapomniały, że jej wyborcy zamieszkują także m.in. ulice Wspólną, Tytusa, Kokosową i coraz większe Osiedle nad Stawem! Przecież wzdłuż ul. Lubieszyńskiej są czynne zatoki autobusowe. Skąd zatem ten pomysł? Po prostu ręce opadają. Może niech ten autobus dojeżdza tylko do Żabki lub tylko do Lidla? Przecież reszta może sobie dojść pieszo do przystanku. Absurd.
W 100% popieram Zygmunta_kotka. Też się oburzyłam, kiedy przeczytałam gdzie swoją trasę będzie kończył autobus linii 89. Wygląda to tak jakby dla gminy byli mieszkańcy ważni i ważniejsi. Tak długo wielu z nas czekało na ten autobus, a kiedy ma już być okazuje się, że i tak będzie trzeba iść kawał drogi na piechotę.
Na pewno byłoby super, jeśli autobusy jeździłyby aż do Zeusa czy do Osiedla pod Lipami. Trzeba jednak pamiętać, że tu nie tylko gmina decyduje ale też ZDiTM Szczecin. Poza tym, jak było napisane w artykule, gmina płaci za każdy metr, który przejedzie autobus w Mierzynie. Nie sądzę, że to czyjaś zła wola tylko raczej ograniczenia finansowe. Pewnie gmina chciałaby i dociągnąć linię do Dołuj, tylko kto za to zapłaci? Może z czasem uda się wydłużyć obie linie. Ja raczej się cieszę, że będą autobusy w Mierzynie i to dwa. A to, że nie wszędzie dojeżdżają to już inna sprawa. Może nie obrzucajmy od razu błotem. Dobrze, że poprawia się komunikacja i oby na tym nie stanęło. niech żyje IV RP
Skąd taka wyrozumiałość dla działań gminy w kwestii komunikacji miejskiej w Mierzynie? Całe lata mamili nas jakimiś dziwnymi argumentami, jak gdyby chodziło co najmniej o pociągnięcie do Mierzyna linii tramwajowej a nie zwykłych autobusów. Teraz zaś czują powiew wyborów na plecach i kolokwialnie mówiąc, zagęszczają ruchy. Że zacytuję samą siebie: wyborcy władz w Dobrej zamieszkują również Mierzyn od Grafitowej wzwyż.
Dlatego, że w końcu coś się udało. Do Mierzyna będą dojeżdżać szczecińskie autobusy. Zauważ, że niedawno zmienił się dyrektor ZDiTM Szczecin i od razu okazało się, że współpraca jest jednak możliwa.
Wkurzają mnie jednak takie opinie jak Twoja. Wspomniałaś kiedyś na forum, że mieszkasz na ul. Tytusa. Rozumiem więc, że jesteś niezadowolona z faktu, że autobus nie dojeżdża do Twojej ulicy. Pisanie jednak, że nowa linia to absurd i równie dobrze autobus mógłby dojeżdżać do Lidla pokazuje, jak głęboko masz innych mieszkańców, choćby ul. Grafitowej obok której będzie pętla. Jeśli autobus dojeżdżałby do Tytusa to byłoby już ok? Z tego co wiem, to od szeregowców na Tytusa do Nordu jest ok. 1 km. To ok. 15-20 minut spacerkiem. Gorzej mają mieszkańcy Zeusa i innych ulic. Może przedłużą później linię. Jak dla mnie autobus powinien jeździć aż do Lubieszyna.
I co do tego mają wybory? Szkołę pewnie też wybudowali, bo idą wybory? Spoko W przyszłym roku każdy będzie mógł głosować tak jak chce. Pewnie wygra ten co obieca najwięcej, a potem... wiadomo jak będzie niech żyje IV RP
Komunikacja szczecińska powinna dojeżdżać do KOŃCA MIERZYNA i nie ,,może kiedyś'' tylko od kiedy zostanie uruchomiona. O godzinie 15:30 zimą jest już szarówka. Od przyszłej pętli na Grafitowej kończą się latarnie uliczne na Lubieszyńskiej (na ulicy Tytusa też ich oczywiście nie ma). Spacer w egipskich ciemnościach? Ostatnio na Wspólnej i Tytusa pojawiło się stado dzików. Polecam spacer po zmroku wszystkim aktywnym na forum entuzjastom władz w Dobrej.
od razu entuzjastom? bez przesady ale nie ma jak to roszczeniowy tryb - ma tak być i KROPKA! dlaczego do Mierzyna nie dojeżdża tramwaj - SKANDAL! a jak autobusy nie będą jutro dojeżdżały do tabliczki Mierzyn, to ja już im pokażę nawet jeśli autobus dojeżdżałby do Zeusa to i tak trzeba byłoby przejść całą ulicę Tytusa, obok dzików - to już zupełnie inny problem, który nie rozwiążą autobusy niech żyje IV RP
Entuzjasto ,,bez przesady'' i inni gorliwcy! Prowizoryczne rozwiązania mają często tendencje do utrzymywania się przez lata, bo tyle właśnie trwała sprawa przywrócenia komunikacji miejskiej Mierzynowi. Obawiam się, że również tyle potrwa ewentualne wydłużenie linii 89 (że o postawieniu latarni wzdłuż Lubieszyńskiej nie wspomnę).
Typowa polska mentalność... zamiast cieszyć się że mamy dodatkowe kursy do Mierzyna a nie tylko PKS raz na 50 minut to mamy narzekania. Wyjaśniając, oczywiście, że chciałabym żeby autobus zatrzymywał się zaraz obok mojego domu i najlepiej jakby jeździł co 5 minut...bo ja tak nie lubię czekać...No ale to kosztuje! i to nie mało może to w końcu do Ciebie dotrze. Budżet z gumy nie jest jak w każdym mieście i każdym domu. Osobiście bardzo mnie te nowe linie autobusowe ciszą chociaż nie będę z nich korzystała ale miło że wielu ludziom ułatwią życie Jeśli chodzi o latarnie to mam nadzieję że wiesz o tym,że Lubieszyńska to droga krajowa i gmina według prawa nie może władać tym gruntem a tym samym postawić latarni. życie generalnie jest fajne
Szanowna Irenko! Proszę sobie nie urządzać personalnych wycieczek pod moim adresem w taki sposób, no chyba, że reprezentujesz władze Dobrej i czujesz się moimi postami personalnie dotknięta. ,,I może to również do Ciebie dotrze'', że to najzwyczajniej w świecie niegrzeczne. Życie generalnie jest fajne - nawet jeśli ktoś ma inne zdanie, niż Ty. Typowa polska mentalność.
Kotek ... zauważ że i tak musisz dojść na Tytusa od autobusu na piechotę, czy on będzie jeździł co 5 minut czy co 50. Ja mieszkam jeszcze dalej od Ciebie i na gorszym "zadupiu" i co? Owszem, no chciałabym żeby mi tam autobus dojeżdżał, żebym miała asfalt do samego domu i latarnie żeby mi jasno było ,ale nie mam. Musze czekać na swoją kolej. Są priorytety, jest określony budżet. Jak Ci gmina nie pasuje to zawsze się możesz wyprowadzić do lepszej. Ale pewnie tam też Ci się coś nie spodoba.
Witam Uważam, że komunikacja nie powinna kończyć się w połowie miejscowości - to wydaje się być absurdalne. Bezrzecze, Przecław itp od lat mają ten problem skutecznie rozwiązany bez żadnych dyskusji i dylematów, więc i u nas na pewno jest to możliwe. Przecież komunikacja ma służyć mieszkańcom, którzy poprzez większą odległość od miasta mogą mieć z tym problem, a nie dublować komunikację na jednym obszarze. Oczywiście należy się cieszyć i z tych zmian, choć nie wiem, jak będzie z przejezdnością na ul. Nasiennej, droga jest wąska i bezpośrednio przy budownictwie jednorodzinnym - przydałyby się tam spowalniacze (takie mało inwazyjne, jeśli chodzi o hałas - może jakieś mini rondka), bo niestety kierowcy nie grzeszą tam wyobraźnią. Pozdrawiam
Pozostaje tylko pytanie z jaką częstotliwością będą kursowały.
Zaglądam dziś na ta stronę, a tam ani śladu wcześniejszego komunikatu. Nie wiem, może nie mogę go po prostu odszukać, bo doszło wiele nowych, ale wygląda na to, ze wyparował. Myślałam, że te zmiany będą już od początku roku, niedawno słyszałam, że od wiosny, ale wiosna trwa przecież do 22 czerwca, więc autobusy mogą być dopiero od półrocza, a teraz zaczynam w ogóle wątpić w to całe przedsięwzięcie. No i też bardzo ciekawi mnie przejazd przez ul.Nasienną i Topolową, ale nie wyobrażam sobie tam jakoś mini-rondek ani żadnych rondek dla autobusów... Nie chciałabym, żeby zrobiła nam się tu kolejna Topolowa czy Wierzbowa z tyloma progami... (swoją drogą jaka ciekawa zbieżność nazw )
PODOBNO autobus 74 ruszy nową trasą już od 1 marca, jednak ma to być typowo szkolny autobus, który będzie jeździł na interesującym nas odcinku tylko w szczycie, kiedy dzieci jadą do/ze szkoły no i UWAGA: tylko w dni nauki szkolnej W soboty, niedziele, w czasie ferii czy wakacji pojedzie starą, krótką trasą.... czy to prawda - już niedługo się przekonamy ...