Tytuł wiadomości: Agent stacjonarny czy telefoniczny
(Kategoria: Mierzyn - Szczecin: wiadomości, informacje)
Dodane przez admin
sobota 30 sty 2016 - 09:31:04


Agent stacjonarny
czy telefoniczny


Już od jakiegoś czasu toczy się spór, głównie w sieci, czy agent ubezpieczeniowy z którym rozmawia się jedynie przez telefon jest równie dobry i kompetentny jak agent, z którym można spotkać się w biurze lub w domu. Który więc jest lepszy i godny zaufania?


Różne podejście

Przede wszystkim warto pamiętać, że tryb pracy i wynagrodzenia obu agentów nieco się od siebie różnią, co w mniejszym lub większym stopniu będzie wpływać na prezentowane oferty i podejście do klienta. Agenci stacjonarni sami zabiegają o swoich petentów, podczas gdy Ci telefoniczni czekają na kontakt. Jeśli sprawę ubezpieczenia załatwia się przez telefon, najczęściej ma się do czynienia z przedstawicielem danego ubezpieczyciela, choć nie zawsze tak jest. W ciągu kilku ostatnich lat pojawiły się porównywarki internetowe, które dla ułatwienia kontaktu z klientem utworzyły infolinie, na których można uzyskać pomoc w wyborze polisy i jej zakupie.

Agent stacjonarny

Agent stacjonarny to najczęściej multiagent, który przedstawia propozycje wielu ubezpieczycieli, omawia ich oferty i pomaga swojemu klientowi w podjęciu decyzji o zakupie konkretnej polisy. Dużym ułatwieniem jest to, że agent może odwiedzić swojego klienta w domu i tam przeprowadzić rozmowę. Praca ta wymaga, aby interesantów szukać samemu i zachęcać ich do długofalowej współpracy. Warto jednak pamiętać, że wynagrodzenie w tej branży zależy od tego, ile będzie kosztować sprzedana polisa, tak więc w interesie agenta jest sprzedaż możliwie jak najdroższej ochrony, z wieloma dodatkowymi ubezpieczeniami. Sama praca agenta nie jest również tak prosta i przyjemna jak może się wydawać. Dodatkowo - nie tak łatwo zostać dobrym agentem. Trzeba mieć ku temu odpowiednie predyspozycje i przede wszystkim umieć nawiązywać kontakty z ludźmi. Specyfikę tego zawodu można poznać na stronie Agent ubezpieczeniowy - najtaniejuagenta.pl.

Agent telefoniczny

Agenta, który przedstawia propozycję za pośrednictwem telefonu nie można zobaczyć, więc ważna jest nie tylko jego wiedza, ale też odpowiedni głos. Agenci telefoniczni dzielą się na przedstawicieli konkretnego ubezpieczyciela lub tych, którzy pracują w multiagencjach i współpracują z wieloma towarzystwami. Tryb ich pracy jest nieco odmienny, gdyż zazwyczaj nie muszą szukać klientów samodzielnie. Inny jest też ich cel. Agent telefoniczny ma przede wszystkim pomóc w znalezieniu odpowiedniej oferty, odpowiedzieć na nurtujące klienta pytania oraz sprzedać ubezpieczenie. W tym przypadku nie ma już tak dużego nacisku na sprzedaż drogich ubezpieczeń. Jeśli jest to dodatkowo agent porównywarki ubezpieczeń, będzie on starał się znaleźć dla klienta możliwie najtańszą ofertę spośród tych, jakie przedstawią współpracujące towarzystwa.

Agenci telefoniczni są jednak mniej popularni niż ich koledzy pracujący w terenie, co wynika zapewne z przyzwyczajenia Polaków (i większego zaufania) do spotkań "twarzą w twarz".

Tak naprawdę decyzja czy dana osoba woli spotykać się z agentem stacjonarnym, czy też porozmawiać ze specjalistą przez telefon, należy do niej samej. A jakie będzie to miało znaczenie? Prawdopodobnie duże, ponieważ każda z tych grup ma trochę inne podejście do petentów. Główny problem leży w tym, gdzie bardziej opłaca się zawrzeć polisę. Ta zakupiona za pośrednictwem telefonu może być tańsza, chociaż nie jest to regułą. Nie zaszkodzi zatem sprawdzić cen polis za pośrednictwem internetu, np. również za pośrednictwem strony Najtaniej u Agenta.

Jeśli się dobrze nad tym zastanowić, to pośrednik przy zawieraniu polisy nie jest do niczego potrzebny, ponieważ obecnie wszystko można załatwić samodzielnie.


Artykuł promocyjny



Ta wiadomość pochodzi ze strony Mierzyn 24 - Portal Mieszkańców > Mierzyn > Metropolia Szczecin
( http://www.mierzyn24.pl/news.php?extend.2775 )