Śmieci - pamiętaj o złożeniu deklaracji |
Śmieci - pamiętaj o złożeniu deklaracji Do końca lutego 2015 r. mieszkańcy Mierzyna i całej gminy Dobra mogą składać wypełnione deklaracje związane z opłatą za gospodarowanie odpadami komunalnymi. To na ich podstawie wyliczymy miesięczny rachunek za odbiór śmieci. Deklarację związane z opłatą za gospodarowanie odpadami komunalnymi składać powinni właściciele nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych znajdujących się na terenie gminy Dobra. Dokumenty przedkładać powinniśmy w terminie do końca lutego, każdego roku kalendarzowego. Przypominamy, że zmianie nie uległ sposób obliczania opłaty - w dalszym ciągu jego podstawą jest zużycie wody na terenie zamieszkałej nieruchomości, za rok poprzedni. Bez zmian pozostały również ustanowione w 2013 r. stawki opłat. Koszt wywozu odpadów z posesji, podobnie jak w latach ubiegłych stanowić będzie sumę następujących stawek: Stawka opłaty 4,30 zł (segregacja śmieci) lub 5,30 zł (bez segregacji) x średnie miesięczne zużycie wody w domach + Stawka opłaty 0,10 zł (segregacja śmieci) lub 0,50 zł (bez segregacji) x średnie miesięczne zużycie wody bezpowrotnie zużytej (np. do podlewania ogródków) Reklamy Google: Podstawą obliczenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości niezamieszkałych jest natomiast liczba pojemników, w które wyposażona jest dana nieruchomość. Opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi uiszczane są za miesiące styczeń i luty - do dnia 10-go marca danego roku, a za pozostałe miesiące do 10-go dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego obowiązek ponoszenia opłaty dotyczy. Wpłaty należy dokonywać na indywidualny rachunek bankowy nadany właścicielowi nieruchomości przy składaniu pierwszej deklaracji lub w kasie UG Dobra ul. Szczecińska 16a. Jedyną zmianą w stosunku do zeszłego roku jest fakt, że wyliczonej w deklaracji opłaty nie będziemy zaokrąglać to pełnej kwoty. Dokumenty złożyć możemy w każdym z wydziałów Urzędu Gminy Dobra. Pobierz wzór deklaracji W przypadku niezłożenia deklaracji dotyczącej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji, w drodze decyzji, zostanie określona wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, biorąc pod uwagę uzasadnione szacunki, w tym średnią ilość odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach o podobnym charakterze. Pamiętajmy, że opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi nieuiszczone w wyznaczonym terminie lub uiszczone w wysokości niższej od należnej, podlegają przymusowemu ściągnięciu w trybie określonym w przepisach o postępowaniu egzekucyjnym w administracji. Wszelkie informacje dotyczące deklaracji i opłat za wywóz odpadów uzyskamy w Wydziale ds. Gospodarki Odpadami Komunalnymi i Egzekucji, który znajduje się w Dobrej przy ul. Granicznej 39B, tel. 91 311 34 87. Przeczytaj komentarze sąsiadów do tej wiadomości Wydział ds. Gospodarki Odpadami Komunalnymi i Egzekucji Urzędu Gminy Dobra: Zobacz artykuły powiązane: We wtorek 1 lipca uroczyście otwarto nowy wydział Urzędu Gminy Dobra. Przy ulicy Granicznej 39B w Dobrej powstał Wydział ds. Gospodarki Odpadami Komunalnymi i Egzekucji, gdzie mieszkańcy mogą załatwić wszelkie sprawy związane z wywozem odpadów z terenu prywatnych nieruchomości. |
|