Z Mierzyna nad morze o wiele szybciej? (więcej...) |
Z Mierzyna nad morze o wiele szybciej? To możliwe. Chodzi tutaj o obwodnicę Szczecina i Polic zwane też zachodnim drogowym obejściem Szczecina. Marszałek zachodniopomorski podjął decyzję o złożeniu wniosku do ministra transportu o wpisanie obwodnicy do sieci dróg krajowych. O zachodnim drogowym obejściu Szczecina pisaliśmy już w 2010 roku. Trwały wtedy konsultacje społeczne w sprawie przebiegu nowej obwodnicy. Do domów m.in. w Mierzynie pukali ankieterzy, którzy pytali o możliwie najlepszy wariant przebiegu drogi. Odbyły się również dwa spotkania dotyczące projektowanej obwodnicy - w Mierzynie i Dobrej. Reklamy Google: Obecnie jest już gotowe studium wykonalności oraz raport środowiskowy dotyczący planowanej inwestycji. Ukończono również dokument, który pokazuje poszczególne etapy realizacji obwodnicy. W założeniach jest budowa jednojezdniowej obwodnicy Szczecina i Polic o długości 51 kilometrów. Zachodnie obejście zaczynałoby się od węzła Kołbaskowo (połączenie z autostradą A6), a kończyło na węźle Goleniów, na przecięciu autostrady i drogi ekspresowej S3. Obwodnica przecinałaby Odrę. Najbardziej prawdopodobny wariant to budowa tunelu pod rzeką o długości 3 kilometrów. W gminie Dobra znalazłyby się 2 z planowanych 8 węzłów: w pobliżu miejscowości Dobra i Dołuje. Z Mierzyna byłoby więc bardzo blisko do planowanej obwodnicy. Rozwiązanie znacznie skróciłoby drogę na lotnisko w Goleniowe czy nad morze. Szacowany koszt inwestycji to prawie 2,3 mld zł. To na razie pomysły i założenia. Projekt stanie się realny dopiero, kiedy planowana obwodnica zyska status drogi krajowej. Szanse są bardzo duże. Zachodnie obejście odciąży ruch w Szczecinie, łączy ze sobą różne drogi krajowe i ułatwia dojazd do przejść granicznych z Niemcami w Lubieszynie i Kołbaskowie. Dodatkowo z obwodnicy będą mogły korzystać Zakłady Chemiczne w Policach, które obecnie muszą transportować przez Szczecin ładunki z niebezpieczną zawartością. Jeśli minister zaakceptuje wniosek marszałka zachodniopomorskiego, trzeba będzie opracować szczegółową dokumentację, co zajmie około 2 lat. Biorąc pod uwagę pozostałe inwestycje w Polsce, niewielkie są szanse, że nowa obwodnica powstałaby przed 2020 rokiem. Jeśli jednak już powstanie, to z pewnością znacznie poprawi komunikację w naszej gminie i powiecie. Więcej na temat Zachodniego Obejścia Szczecina (plik .pdf - 5 MB) Źródła: regiomoto.pl, www.zachodnieobejscieszczecina.pl Przeczytaj komentarze sąsiadów do tej wiadomości Zobacz artykuły powiązane: Zachodnie obejście Szczecina Rozpoczynają się konsultacje społeczne w sprawie przebiegu zachodniego drogowego obejścia Szczecina. Do naszych domów zapukać mogą ankieterzy, którzy będą pytać o możliwie najlepszy wariant przebiegu obwodnicy. Jeśli chcemy mieć pewność, że nasze zdanie zostanie wzięte pod uwagę, możemy uczestniczyć w spotkaniach dotyczących projektowanej obwodnicy. |
|